Основне призначення скла - пропускати якомога більше світла і тепла. Все, здавалося б, просто і зрозуміло. Але іноді від автоскла потрібні діаметрально протилежні якості. І тоді виникає питання про те, як «приглушити» його прозорість. Зробити це можна двома способами - нанести на скло затемнюючу плівку (затонувати) або в процесі його виготовлення ввести фарбники безпосередньо в масу (забарвити в масі). Сам по собі процес нанесення плівки на скло не є архіскладним, але деякі його особливості треба обов'язково мати на увазі. Почнемо з вибору плівок. Зараз їх випускає мало не сотня фірм, більшість з яких знаходиться в Південно-Східній Азії. Але кількість не завжди переходить в якість. Майже всі ці плівки - одношарові з поверхневим нанесенням фарбувального шару і без полімеризуючої основи. Відшаровується вона так само легко, як наноситься. Але це - півбіди. Неміцний фарбник починає досить швидко затирається механізмом склопідіймача, руйнуватися, каламутніти, вигоряти на сонці. У результаті скло не тільки набирає неохайного вигляду, але і стає просто небезпечним, втрачаючи свої оптичні властивості. Плівки європейського або американського виробництва - складний хімічний комплекс, що складається з декількох шарів - захисний, тонуючий, основа. А може бути ще й відображає - фільтрувальний ультрафіолетові або інфрачервоні промені. Такі плівки з основою, що полімеризується зі склом, можуть стояти роками, не руйнуючись і не погіршуючи оптичних властивостей автоскла. Слов немає, ціна «жовтих» і «білих» плівок може відрізнятися разів у десять, але ж і результати також різні! Вибравши плівку, визначимося з технологією установки. Способ перший Ее можна «прішлепнуть» самому в гаражі, можна скористатися послугами професійних установників, тонуючих скла без розбирання, а можна відправитися в сервіс-центр, де скла знімуть, підготують, затоніруют і просушать. У першому випадку питання якості, надійності і гарантії не розглядаються в принципі. Другий шлях продуктивніший, робота виконується в стаціонарних умовах підготовленими майстрами по фірмових технологіях. Але й тут є свої слабкі місця - майже завжди залишається зазор між крайками скла і плівки. Часто в цих місцях починаються відшаровування або руйнування плівок. До того ж не завжди у автоаматорів вистачає терпіння не чіпати склопідіймачі тиждень-другий, вичікуючи, поки плівка «встане». Розглянемо третій і, на жаль, не найпоширеніший шлях. Справжній скляр працюватиме тільки зі знятим і капітально підготовленим склом. Плівка наноситься на проміжний зв'язуючий шар у знепиленому приміщенні при повному збігу країв скла і плівки. Потім слід «накочення» для видалення бульбашок повітря з полімеру і обов'язкова сушка при температурі +70 - 80 ° С протягом декількох годин з плавним охолодженням скла. У результаті формується практично однорідна система, здатна витримати найжорсткіші умови експлуатації протягом багатьох років. К того ж у такої технології є і вельми сильний побічний позитивний ефект. Справа в тому, що при розбиранні дверей або розтині кузовних панелей майже неминуче виявляються сліди внутрішньої корозії, до якої ніколи не доходять руки. Чому б не зайнятися нею, поки готуються скла, тим більше що в хорошому сервіс-центрі завжди знайдеться і тямущий професіонал, і хороші матеріали. Тепер розповімо про другий спосіб. Забарвлення автомобільного скла в масі зараз досить широко застосовується зарубіжними автомобільними компаніями. У нас спочатку пофарбовані скла відносили до шлюбу, і тільки останнім часом в Москві, Саратові і Борі освоїли випуск забарвленого в масі скла блакитного, сіруватого, зеленого і коричневого відтінків, причому московські умільці можуть виготовити комплект забарвлених стекол, звичайних або обігріваються, практично для будь-якого автомобіля. У чому переваги застосування такого скла? По-перше, їх оптичні характеристики укладаються у вимоги стандартів і норм і не викликають різкого неприйняття у працівників ДАІ. По-друге, скільки не води по ним щітками механічних мийок, скільки ні три склопідйомниками, відтінок не зміниться і скло не помутніє. По-третє, у них збалансовані світлопропускні і термоотражающее властивості, що підвищує комфортабельність автомобіля. По-четверте, пофарбовані в масі скла - непоганий і оригінальний інструмент тюнінгу автомобіля. Підбір відповідного або, навпаки, різко контрастує відтінку істотно впливає на зовнішній вигляд машини. Однако, беручись за тонування скла, треба добре уявляти всі наслідки цього кроку. З одного боку, нанесення плівки - справа не тільки цікаве і корисне, але й варте. Як-не-як, а плівка зміцнює скло і навіть у разі його пошкодження здатна запобігти його повне руйнування і розліт осколків. Но застосування плівок постійно викликає роздратування «людей в сірому», і тому мало не щомісячно з'являються розпорядження, накази, роз'яснення, то дозволяють, то обмежують їх застосування. І ці документи, хочеться вам того чи ні, треба враховувати ... І ще хотілося б звернути вашу увагу на почуття міри. Пам'ятайте, що ви на дорозі не один, і «разукрашівая» вашого чотириколісного улюбленця, хоча б приблизно уявляйте собі, як він виглядатиме з боку. Іноді зустрічаєш такий собі самохідний «шифоньєр», оброблений дзеркальною плівкою, а в ньому - щасливого автовласника. Сидить він, повний гордості і усвідомлення власної значущості, і не помічає, що проводжаючи його поглядом, люди здивовано похитують головою ...
|